de start

1 september 2016 - Musoma, Tanzania

Nog ruim een week en dan begint mijn grote Afrika avontuur!
Komende dagen bestaan uit laatste keren, afscheid en nog heel veel opruimen.

Langzaam aan begint het project in mijn hoofd vorm te krijgen.
Ik vertrek naar Musoma, een plaats in noordwest Tanzania, aan het Victoria meer.
Daar zal ik in het Bethsaida Centre for Health aan de slag gaan als ergotherapeut. Er is nog geen vast omschreven project, maar het doel zal zijn om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van levens van gehandicapten (kinderen en volwassenen) in de regio.
Door advisering, uitleg en het ontwerpen en maken van hulpmiddelen hoop ik dat ook deze doelgroep deel kan gaan uitmaken van de gemeenschap en hun steentje kunnen bijdragen binnen het gezin. Er zijn in het verleden wel vaker ergotherapeuten geweest, maar er is geen structurele ergotherapeutische ondersteuning.

Ik ga aan de slag via Doopsgezind Wereldwerk. Zij hebben meerdere projecten in de regio op het gebied van gezondheid en zorg.

Via dit blog zal ik proberen iedereen op de hoogte te houden van mijn avonturen.

1. Roos:
    1 september 2016
    Ik vind 't dapper lieve schoonzus! Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen. Boris hoopt dat je niet gebeten gaat worden door een adder, maar geloof dat Afrika wel iets grotere 'adders' heeft waar je nog beter voor op moet passen. Doe maar voorzichtig! De mensen en kinderen zullen heel blij zijn met je kunde en zorg. X roos
  2. Lein:
    11 september 2016
    Dag Lien, fijn te weten dat je goed bent aangekomen. Ik wacht tot je verhalen verschijnen!